1. Słuchają Hymnu Narodowego – Mazurka Dąbrowskiego. Przyjmują postawę „na baczność” - omówienie treści.
2. Omówienie z dziećmi polskich symboli narodowych – flagi i godła – na podstawie wierszy: M. Łuszczuk „Znak” i Cz. Janczarskiego „Barwy Ojczyste”. Wypowiadają się na temat symbolicznego znaczenia barw.
3. E.Arciszewska – dz. dobierają podpisy: godło, flaga (5l.), dz. 6l. układają z liter podpisy pod obrazki.
4. Praca w zespołach 5 – osobowych: w kopertach pocięty kontur Polski – dzieci składają elementy w całość, patrząc na zawieszoną mapę Polski.
5. 6l. – układają z rozsypanki literowej napis POLSKA. Omawiają granice Polski, sąsiadujące państwa, ukształtowanie terenu,…
6. Słuchają recytowanego przez N. wiersza „Kto Ty jesteś?” Dzieci kończą zdania: „Jesteśmy…”, „Mówimy po ….”, „Mieszkamy w …” itp.
7. Zabawa ruchowa „Podróż po Polsce”. Dz. podróżują po Polsce różnymi środkami lokomocji: samochodem, samolotem, pociągiem, helikopterem – ćwiczenia artykulacyjne: naśladują odgłosy pojazdów. Posługują się określeniami: na północy Polski, na południu, na wschodzie, na zachodzie.
8. Dzieci powtarzają słowa wierszy: „Znak” M. Łuszczuk, „Barwy ojczyste” Cz. Janczarskiego – ćwiczą pamięć.
9. Karta pracy: „Godło” – indywidualnie wykonują zadanie.
10. Podziękowanie za udział w zajęciu.